Recenzia: Z otroctva k synovstvu

0
221

Kniha Z otroctva k synovstvu ma zaujala hneď svojim úvodom.  Autor Jack Frost  v ňom hovorí, že jej čítaním sa budeme utvrdzovať v tom, že kniha je vlastne o nás, o našich životoch a našom spôsobe uvažovania. A nemýlil sa!
Knihu som začínala čítať s rešpektom, keďže som ešte doteraz nečítala nič s podobnou tematikou. Po pár stranách ma však napätie opustilo a vychutnávala som si zaujímavý postoj k vzťahu k Bohu z pozície otroka a syna. Kniha je pretkaná osobnými príbehmi autora z jeho súkromného života, čím ma kniha ešte väčšmi pritiahla – problematiku totiž autor hneď demonštruje na príklade vlastného života.
Rada by som podotkla, že Jack Frost je naozaj skvelou osobnosťou, ktorá si počas svojho života prešla všeličím. Z profesijného hľadiska vystriedal viacero smerov, kým našiel svoje miesto v Otcovom náruči. Mnoho jeho zápasov o holý život na ňom zanechalo známky, ktoré jasne hovoria o meniacom sa postoji k vlastnému životu.
Autor popisuje to, ako všetci hľadáme svoju vlastnú identitu, snažíme sa presadzovať vlastné názory a bojujeme o každú štipku pozornosti a uznania. To všetko je znak, že sa necítime ako deti, ktoré sú doma pri svojom Otcovi, ktorý nás nekonečne miluje. Skutočne to tak je. Ruku na srdce,  kto z nás sa nikdy nepokúšal pozdvihnúť svoje vlastné úsilie pred kolegami v práci, alebo kto nezamlčal nejaké skutočnosti, aby viac uznania pripadlo práve jemu – i keď neprávom? Toto sú predsa znaky, na ktorých je jasne vidieť, že všetci máme srdce siroty, ktoré je potrebné nahradiť láskou. Táto cesta je zdĺhavá a náročná. Je len na nás, ako a či vôbec sa staneme pravými synmi a dcérami. Mali by sme mať na zreteli, že je len na nás ako svoj život prežijeme a čím bude naplnený. Kniha ma nechala uvažovať nad vlastnými postojmi a správaním, ale i pasivitou v mojom živote. Osobne ma oslovila časť, v ktorej autor popisuje že dôležitou časťou je odpustenie ľuďom, ktorí nám možno i nevedomky ublížili. Základom je mať čisté srdce, ktoré vieme ponúknuť Bohu. Jeho láska je nekonečná, tak ju prijmime a staňme sa skutočnými Božími deťmi.
Knihu rada odporučím čitateľom, je skvelá. Myslím, že skutočne každý si v nej nájde to svoje a zároveň si povie: „skutočne je to o mne“. Dúfam, že každý, kto si túto publikáciu prečíta, nájde svoju vlastnú cestu z otroctva k synovstvu.

Autorka recenzie: Zuzana Farkašová

Bibliografický popis: Frost, J, 2016. Z otroctva k synovstvu [From Spiritual Slavery to Spiritual Sonship]. SLIAČ: GD Identity, 182 s., brožovaná väzba, ISBN 9788097231651.