Dnes sa začína 18. ročník kampane Vypni telku, zapni seba! Výzvu nepozerať týždeň televíziu, nehrať hry na mobile a počítači a nahradiť virtuálne četovanie osobnými zážitkami s priateľmi dáva 4 500 deťom viac ako 800 zapojených animátorov a pedagógov v 120 obciach. Kampaň je zameraná na aktívne prežívanie voľného času a organizuje ju eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí. Dobrovoľníci pripravili pre deti v tomto týždni zážitkové programy ako alternatívu k pasivite za obrazovkami.
Podľa Národnej správy o zdraví školákov (HBSC 2014) takmer polovici 11-ročných detí rodičia neobmedzujú sledovanie televízie a počítač. Dve tretiny školákov pritom denne strávia pri televízii alebo PC aspoň dve hodiny. Podľa agentúry TNS (2016) trávi priemerný mládežník vo veku 12-26 rokov 141 minút denne s priateľmi. Až 160 minút však venuje surfovaniu na internete, 90 minút sledovaniu televízie a seriálov a 75 minút pozeraním videi na Youtube.
Týždeň Vypni telku, zapni seba! trvá od pondelka, 28.5. do nedele, 3.6.2018. Hlavnou témou tohto ročníka je šírenie pokoja prostredníctvom slov. Túto tému rozvíjajú animátori a pedagógovia tvorivým spôsobom vďaka metodickým materiálom z eRka. Motiváciou pre stretnutia s deťmi je príbeh o schátranom majáku, ktorý môžu deti prostredníctvom rôznych aktivít symbolicky obnovovať tak, aby opäť vysielal slová, potrebné na pokojnú plavbu životom. Heslom týždňa je zvolanie S.O.S. – Spolu osloboďme slová. Organizátori chceli deťom aj týmto spôsobom priblížiť, akú dôležitú úlohu majú slová v medziľudských vzťahoch. To platí zvlášť v online priestore, kde deti komunikujú o niečo ľahkovážnejšie a často sú svedkami fenoménu tzv. hejterstva – nenávistných komentárov.
Deti budú počas týždňa na znak svojho záväzku nosiť náramok s logom kampane. Každý účastník dostal dva náramky. Jeden pre seba a druhý pre kamaráta. Takýmto spôsobom sa počet účastníkov môže navýšiť až na desaťtisíc.